mrymzare

zaremrym

mrymzare

zaremrym

نحوه خرید سنگ از معدن فیروزه

یکی از سنگهای قیمتی پر طرفدار در ایران، سنگ فیروزه اصل است، سنگ فیروزه که به سنگ فیروزه نیشابوری هم شناخته معروف است، در رنگهای آبی تیره و سبز موجود است، این سنگ دارای خواص درمانی بسیاری است که درمان بسیاری از بیماریها از آن استفاده می شود.

از کجا بفهمیم سنگ فیروزه زنده است | تشخیص سنگ فیروزه اصل

سنگ فیروزه اصل

در این مطلب قصد داریم به موضوع سنگ فیروزه اصل قیمت آن بپردازیم و درباره آن با شما مفصل صحبت کنیم، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. سنگ فیروزه که به آن سنگ پیروزه هم در زمانهای قدیم گفته می شد و نماد پیروزی بود، در دل صخره ها و کوه ها تشکیل می شود، این سنگ قیمتی گرانبها در قدیم از طریق راه ترکیه به کشورهای اروپایی صادر میشد است.

شجری :

آنچه در اغلب فیروزه ها وجود دارد وجود رگه یا شجرهای سیاه یا قهوه ای رنگ برجسته می باشد که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده آن ها می باشد. این رگه ها گاها در طرح های منظم و غیرمنظم تشکیل می شوند، که در به این حالت شبکه عنکبوتی و در اصطلاح بازار آن را شجری می نامند. اگر این طرح منظم ،شفاف و زیبا باشد باعث افزایش قیمت سنگ فیروزه اصل می شود و اگر نامنظم و نا خالصی در آن به صورت نقطه و لکه  ای در آن موجود باشد از قیمت هر گرم فیروزه اصل کاسته خواهد شد.

رگه های موجود بر روی این گوهر و فیروزه اصل نیشابور به شاخ و برگ درختان شباهت زیادی دارد، از این جهت است که به نام شجری معروف شده است. هر چه رگه هایی که بر روی این کانی قرار داشته باشد به شاخ و برگ شباهت بیشتری داشته باشد، قیمت سنگ فیروزه شجری گران تر می شود. اما بایستی توجه داشت که نوع عجمی باتوجه به کمیاب بودن آن، دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به نوع شجری می باشد.

تفاوت قیمت سنگ فیروزه ایرانی و غیر ایرانی

فیروزه های آمریکایی و مصری در ایران نایاب هستند. سنگ فیروزه اصل تبت نیز براق تر و سطح صاف تری نسبت به نوع ایرانی دارا می باشد. به طور کلی رگه های روی نوع تبتی حالت نازک و مویرگی دارند و به صورت تکه های کوچک و ریز استخراج می گردد که در نتیجه جهت استفاده برای انگشتر فیروزه اصل، چندین سنگ را به صورت کوبیده استفاده می کنند. نوع ایرانی بزرگ تر از نوع تبتی می باشد و شجر های روی آن به صورت ترک های درشت و تیره هستند. نمونه سنگ های ایرانی درشت استخراج می گردند و در مینا کاری نیز از فیروزه های ریز ایرانی استفاده می کنند.

فیروزه مصری در ایران به دلیل نایاب تر بودن قیمت بسیار بالایی دارند اما قیمت سنگ فیروزه زنده امریکایی پایین تر می باشد. نگین های نیشابوری نیز به دلیل موجود بودن از قیمت های مناسبی برخوردار هستند و اما بسته به اندازه، رنگ و شکل می تواند قیمت فیروزه نیشابور اصل بسیار بالا باشد و با قیمت بالا خرید و فروش شوند. به طور کلی در شرایط یکسان به ترتیب نیشابوری، مصری، امریکایی و تبت بیشترین قیمت را دارند.

منبع:

https://bneh.ir/9507/how-to-buy-stone-from-the-turquoise-mine/

بهترین جنس اتصالات پنوماتیک چیست؟

اتصالات پنوماتیک چیست؟ قیمت و تحلیل برندها

اتصالات پنوماتیک یا فیتینگ های پنوماتیک قطعات و ابزاری هستند که اتصال اجزاء مختلف مدارهای پنوماتیک از وظایف آن ها به شمار می آید. این اتصالات در طول مسیر پنوماتیک قرار گرفته و ظیفه انتقال هوای فشرده به سیلندهاری پنوماتیکی را برعهده دارند. اتصالات پنوماتیکی بر روی شیرهای پدالی و دستی، شیرهای برقی، چندراهی ها، کنترل سرعت و واحد مراقبت نصب می شوند.

اتصالات پنوماتیک | اتصالات پنوماتیک cdc | اتصالات پنوماتیک پلاستیکی

مزایای اتصالات پنوماتیکی

از مزایای اتصالات پنوماتیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • دسترسی آسان
  • سرعت بالای نصب
  • قیمت مناسب

انواع اتصالات پنوماتیک

  • اتصالات فشاری پنوماتیک
  • کوپلینگ های پنوماتیک
  • اتصالات شیلنگ خور مهره ای پوماتیک

لیست اتصالات پنوماتیک

اتصالات پنوماتیک  در سایز و ابعاد مختلف تولید و روانه بازار می شوند. از جمله ای اتصالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سه راهی
  • مستقیم
  • زانو
  • رابط
  • فولی

جنس انواع اتصالات پنوماتیکی

این محصول براساس آلیاژی که از آن تهیه می‌شود شامل موارد زیر است:

اتصالات پنوماتیک فولادی

یکی از انواع اتصالاتی که با استفاده از فولاد مقاوم تهیه می‌شود.

اتصالات پنوماتیک برنجی

برای ساخت این نوع از اتصالات از فلز برنج استفاده می کنند. فلز برنج در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم است. استفاده از اتصالات برنجی پنوماتیک عملکرد ماشین آلات را راحت می کند.

اتصالات فولاد ضد زنگ

اتصالات پنوماتیکی تولید شده از فلزات ضد زنگ مقاومت بالایی در برابر خوردگی، سایش و مواد شیمیایی دارد. از نظر قیمتی نیز این فلز قیمت بالتری دارد.

اتصالات آلومینیومی پنوماتیک

از اتصالات آلومینیومی برای فشار و چگالی پایین استفاده می کنند. زیرا در این نوع از اتصالات مقاومت کششی کم، اهمیت زیادی ندارد. آلومینیوم نسبت به دیگر فلزات وزن کمتری داشته و در برابر سایش و خوردگی مقاوم است.

منبع:

https://lifevent.ir/%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C/what-is-the-best-type-of-pneumatic-fittings/

شیلنگ سیلیکونی چگونه ساخته می شود؟

شیلنگ یک محصولی است که معمولا برای انتقال و جا به جایی سریع مواد مایع همچون: آب، نفت، گاز، بنزین و سایر محلول های و مایعات کار برد دارد. شیلنگ سیلیکونی یکی از بهترین نوع شیلنگ ها می باشد که دارای انواع بسیار متعددی می باشد و هر نوع شیلنگ سیلیکونی رنگی دارای ویژگی ها و مشخصات خاص به خود می باشد. که در ادامه به صورت کامل شیلنگ سیلیکونی را بررسی میکنیم. برای خرید شیلینگ سیلیکونی حتما به کیفیت آن توجه نمایید، زیرا کیفیت در این محصول بسیار مهم می باشد.

ما همیشه تمام تلاش خود داشته ایم تا بالاترین کیفیت از شیلنگ های سیلیکونی را عرضه کنیم. پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید شیلنگ سیلیکونی با کیفیت می باشد. برای خرید شیلنگ سیلیکونی مطالعه کامل این مقاله سفارش می شود تا بتوانید بهترین شیلنگ سیلیکونی را متناسب با نیاز خود خریداری نمایید. در صورن نیاز به مشاوره میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید، تا در خرید شیلنگ سیلیکونی شما را راهنمایی کنند.

لوله خرطومی مکنده مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

لوله‌ (flexible hoses) معمولاً برای انتقال سیالات و گازها در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. لوله خرطومی مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • مقاومت شیمیایی: لوله خرطومی باید مقاومت شیمیایی بالایی داشته باشد تا بتواند در برابر اثرات مخرب مواد شیمیایی مانند اسیدها و بازها مقاومت کند.
  • مقاومت حرارتی: لوله خرطومی باید مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد تا بتواند در برابر دماهای بالا و پایین، مانند دماهای صنعتی، مقاومت کند.
  • فشار قابل تحمل: لوله خرطومی باید فشار قابل تحمل بالایی داشته باشد تا بتواند فشار سیالات را تحمل کند.
  • انعطاف‌پذیری: لوله خرطومی باید انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد تا بتواند به راحتی خم شده و در محل‌های دشوار قرار بگیرد.
  • عدم نفوذ گاز: لوله خرطومی باید عدم نفوذ گاز را داشته باشد تا بتواند در برابر انواع گازها و ترکیبات شیمیایی مانند گازهای خطرناک، مقاومت کند.
  • عدم خوردگی: لوله خرطومی باید عدم خوردگی را داشته باشد تا بتواند در برابر خوردگی و فرسایش به دلیل عوامل شیمیایی و حرارتی مقاومت کند.
  • قابلیت نصب و تعویض آسان: لوله خرطومی باید قابلیت نصب و تعویض آسان را داشته باشد تا در صورت نیاز به تعویض، به راحتی قابلیت تعویض داشته باشد.

با توجه به ویژگی‌های فوق، لوله خرطومی مناسب باید توانایی مقاومت در برابر شرایط تندرستی مختلف را داشته باشد و بتواند در صنایع مختلف استفاده شود.

مطالعه بیشتر:

https://khabare-foori.ir/2023/11/18/how-is-silicone-hose-made/

شیلنگ فشار قوی چه کاربرد هایی دارد؟

 

شیلنگ های فشار قوی چیست؟ ویژگی ها و کاربردهای شیلنگ فشار قوی

برای انتقال سیالات پرفشار دسته‌ای از شیلنگ‌ها با نام شیلنگ فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته و به مقاومت بالا در برابر عوامل بیرونی شناخته می‌شوند. این شیلنگ‌ها دارای ساختار بسیار متفاوتی نسبت به شیلنگ‌های عادی بوده و می‌توانند سیالات را با فشار بسیار بالا از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شیلنگ‌های فشار قوی می‌توان به انعطاف پذیری بسیار بالا، وزن سبک، کیفیت بالای بدنه، تحمل فشار بی نظیر و … اشاره کرد.

ساختار شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ های فشار قوی از سه لایه مختلف تشکیل شده اند که در کنار هم به بالا رفتن مقاومت شیلنگ کمک می‌کنند. داخلی‌ترین لایه شیلنگ فشار قوی، از جنس لاستیک ساخته شده و در برابر فشار حاصل از سیال جاری داخل شیلنگ، مقاومت بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. لایه درونی شیلنگ در برابر واکنش های شیمیایی هم مقاوم است و هیچ تغییری در ساختار سیال جاری ایجاد نمی‌کند. قسمت میانی شیلنگ، لایه‌های به هم تنیده فولادی و لایه خروجی از جنس لاستیک ساخته شده است. لایه لاستیکی خارجی مانع از انتقال حرارت و فشار داخلی شیلنگ به دست شخص خواهد شد.

لایه بیرونی وظایف مختلفی را بر عهده دارد و علاوه بر کنترل فشار ورودی از سمت سیال، از بدنه شیلنگ در برابر آفتاب، مواد شیمیایی، ضربه و … محافظت می‌کند. هم چنین مشخصات کلی شیلنگ و اندازه آن هم بر روی همین لایه چاپ می‌شود تا خریدار به هنگام انتخاب بتواند با کمک این اطلاعات، بهترین گزینه را برای مصرف مورد نظر خود تهیه نماید.

ویژگی‌های شیلنگ های فشار قوی

  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی، فشار سیالات و …
  • مقاوم در برابر حرارت
  • توانایی انتقال انواع روغن و سوخت
  • مقاوم در برابر نور خورشید، شرایط محیط و …
  • وزن سبک

 کاربرد شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ های فشار قوی نقش مهمی در کشاورزی و صنعت ایفا کرده و از آن برای امور مختلفی استفاده می‌کنند. در کشاوری می‌توان با کمک شیلنگ های فشار قوی، آب یا سایر سیالات را به بخش های دیگری از محیط منتقل کرد. در صنایع پتروشیمی باید از شیلنگی استفاده شود که در برابر مواد شیمیایی و انواع محلول‌ها مقاوم باشد؛ در این شرایط بهترین انتخاب شیلنگ های فشار قوی است که می‌توانند به خوبی در صنایع پتروشیمی وظیفه خود را به انجام رسانند. شیلنگ های فشار قوی در سیستم پنوماتیک هم مورد استفاده قرار گرفته و به منظور جابجایی باد با فشار بسیار بالا، در داخل سیستم هیدرولیک از آن ها کمک می‌گیرند.

منبع:

https://dorankhabar.ir/articles/what-are-the-uses-of-high-pressure-hose/

شیلنگ هیدرولیک تا چه فشاری تحمل می کنند؟

شیلنگ های هیدرولیک چیست / کاربرد شیلنگ های هیدرولیک


سیستم های هیدرولیک، دستگاه هایی هستند که بر اساس سیال فعالیت می کنند. در این سیستم ها نیاز است تا سیال (مانند مایع و بخصوص روغن) از بخش هایی از دستگاه به بخش های دیگر منتقل شود. بطور کلی (شلنگ هیدرولیک) از یک لوله با جنس لاستیک مصنوعی ساخته شده اند و وظیفه نگهداری سیال در داخل شیلنگ هیدرولیک را به عهده دارند.

از آنجا که لاستیک و یا همان مواد ترموپلاستیک استفاده شده در به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی دارد، بنابراین می توان برای ایجاد قابلیت تحمل فشار، لایه هایی به منظور تقویت بیشتر به دور آن پیچید (این لایه های تقویت کننده نوار سیم فولادی و الیاف بافته شده نخی هستند). همچنین برای حفاظت لایه تقویت کننده، یک لایه از جنس لاستیک مصنوعی بر روی آن تزریق می شود؛ در نهایت روی سطح ، مدل و سایر اطلاعات فنی شیلنگ و اتصالات هیدرولیک درج می گردد

برخی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید و نصب شیلنگ هیدرولیک به آنها توجه نمود:

1- توجه به سازگاری سیال و شیلنگ هیدرولیک فشار قوی
2- توجه به سازگاری شیلنگ هیدرولیک با فشار سیال عبوری
3- تحمل فشارهای مکانیکی اعمال شده در حین کار مانند نوسانات مختلف فشار سیال
4- سازگار با تغییرات دمایی سیال و محیط کاری
5- انتخاب دقیق قطر درونی شیلنگ فشار قوی بر اساس فشار مورد نیاز
6- دقت کافی در نصب تجهیزات و استفاده از لوازم توصیه شده تولیدکنندگان شیلنگ فشار قوی
7- حتی الامکان محل عبور شیلنگ هیدرولیک از مجاورت سیستم های دوار و متحرک، قطعات داغ و کوره ها نباشد و بین 5 الی 8 درصد شلی برای شیلنگ در نظر گرفته شود چرا که سفت شدن بیش از حد شیلنگ سبب اعمال فشارهای زیادی در حین کار می شود.
8- عوامل محیطی مخرب (مانند محیط هایی که در مجاورت مواد شیمیایی خورنده، محیط های اسیدی، حلال های مختلف، سیالات خورنده، آلودگی هوا، نور ماورای بنفش، اوزون و آب نمک و…) را شناسایی و تا جای امکان آنها را بر طرف کنیم.

مطالعه بیشتر:

https://myirannews.ir/%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C/how-much-pressure-do-hydraulic-hoses-withstand/